Reklamasjon og retur

Skader på forsendelsen og retur

Oppdager du en synlig skade på pakken når du henter den ut, må du melde dette til transportselskapet og opprette en skademelding. Oppdager du en skadet vare når du kommer hjem, som du mistenker skyldes transportskade, kan du velge å melde skaden til oss eller direkte til transportselskapet.

Ta bilder av både ytteremballasjen, eventuell indre emballasje og den skadede varen, og send disse til orders@i1shopy.com så snart som mulig.

Uansett om du reklamerer varen til oss eller til transportselskapet, må du alltid ta vare på emballasjen og den skadede varen i tilfelle vi ønsker å undersøke skaden nærmere.

Angrerett og returfrakt

Privatpersoner som benytter seg av angreretten, betaler selv fraktkostnaden for returen. Ved feil på varen tilbakebetaler vi returfrakt og det du har betalt for den skadede eller feilaktig leverte varen – forutsatt at vi ikke kan sende deg en ny vare innen rimelig tid.

Instruksjoner for retur:

Disse instruksjonene gjelder for alle typer returbegjæringer.

  • Vi kontakter deg på e-post så snart vi har mottatt og gjennomgått din forespørsel.

  • Ved retur MÅ alle produkter returneres i originalemballasje og være komplette med alle tilbehør.

  • Husk alltid å sende varen i ytteremballasje slik som den ble levert, for å unngå skade på originalforpakningen.

  • Pakk varen godt for å unngå transportskader.

Vi oppretter en returetikett for deg. Du kan skrive ut returetiketten selv og feste den på pakken, eller be ombudet (der du hentet pakken) om å gjøre det for deg.

  • Fest adresselappen slik at den er godt synlig, og ikke er brettet over en kant, skjult av tape eller lignende.

  • Hvis det allerede finnes en adresselapp på pakken, fest den nye oppå den gamle. Sørg for at gamle strekkoder ikke er synlige.

Når du leverer pakken til et ombud, vil du få en innleveringskvittering. Denne fungerer som bevis på at du har levert pakken med varene.

Når pakken har kommet tilbake til oss, kontrollerer vi at produktet er i samme originale stand som da det ble sendt. Etter fratrekk av frakt- og returfraktkostnader, tilbakebetaler vi det resterende beløpet til deg via Klarna. 

OBS! Returer som sendes uten godkjent retur- eller reklamasjonsnummer vil ikke bli akseptert.

Uavhentet gods

Ved uavhentet gods, det vil si forsendelser som ikke hentes innen angitt tidsfrist og derfor returneres til oss, belastes et administrativt gebyr på 399.- för utleveringssted og 499.- før hjemlevering. Dette gebyret dekker kostnader for frakt, returgebyr og øvrig administrasjon.

Vær oppmerksom på at uavhentet gods ikke anses som bruk av angrerett. For at angreretten skal gjelde, må forsendelsen først hentes ut og deretter returneres i henhold til våre gjeldende returvilkår.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.